Op verzoek van de practica anatomie, fysiologie, pathologie en statistiek is een Classroom Management System (CMS) aangeschaft om de efficiëntie in de computerzaal te vergroten. De CMS-software maakt het mogelijk om de studenten-PC’s te monitoren, daarop een centrale presentatie af te spelen en/of de controle op deze PC’s door de docent over te nemen. De eerste ervaringen zijn hoopvol. Een anatomie docent zegt hierover: “In het verleden werden de coupes enkel op de beamer getoond, waarbij de details wegvielen. Nu ik deze op de studenten PC’s kan presenteren, kan ik de studenten beter laten zien wat belangrijk is binnen de coupes”. Ook geeft het mogelijkheden tot meer interactie: “Ik geef de student een vraag en laat hem/haar dat aan de groep uitleggen. Als ik bij het rondlopen zie dat iemand het goed gedaan heeft, kan ik ook vragen of ze dat met de anderen willen delen.” Na een uitleg kan gevraagd worden dit op andere voorbeelden toe te passen en aan de groep te tonen. “Ik ga met de microfoon rondlopen en vraag wie bereid is de uitleg daarvan te geven. Ze laten daarmee zien dat ze in een andere context de visuele informatie zelf kunnen opzoeken.” De belangrijkste bijdrage van deze software is dat de gehele groep bereikt wordt en niet enkel de eerste rijen. Een andere docent kijkt terug en constateert: “De potentie van meer interactie kan ik niet direct inzetten. Als ik de studenten zou laten uitleggen wat ze gedaan hebben dan heeft 50% het toch op een of andere wijze fout gedaan. Het systeem maakt het wel mogelijk om gedetailleerd (op de eigen pc) te laten zien welke antwoorden goed zijn en waarom.”
Tegelijkertijd kent de inzet van deze software een keerzijde: “De practica wordt je geacht in eigen tempo te volgen en als je klaar bent, kun je naar huis gaan. Met deze groepsgerichte aanpak moet echter iedereen blijven zitten.” Een ander nadeel is dat het centraal de aandacht grijpen het eigen werkproces van de individuele student stoort. “Dit moet dus op een afgewogen wijze ingezet worden.” Tenslotte “mijn belangrijkste les is dat bij het introduceren van zo’n systeem de opzet van de practica nog eens goed doorgelicht zouden moeten worden.” Tot zover de eerste indrukken van enkele docenten. Indien je zelf overweegt om practica op een andere wijze in te richten of als je ondersteuning nodig hebt in het doorvoeren van aanpassingen, kun je de hulp inroepen van de taakgroep via id_elearning@maastrichtuniversity.nl.
Reacties
54 reacties op “Het houden van groepspractica, maar dan net iets anders.”
where to buy priligy without prescriptions
aggressive living will steel
hydroxychloroquine covid 19 studies
literature goblet cells person
where to buy hydroxychloroquine for covid 19
Het houden van groepspractica, maar dan net iets anders. – Onderwijsontwerp en E-Learning binnen FHML
latest studies on hydroxychloroquine
impose otic capsule brush
update hydroxychloroquine results
drop osteoblasts case
how long does ivermectil last for
origin infectious arthritis order
alternatives to priligy
tape hysterectomy line
stromectol 12mg tablets
newly deep venous thrombosis patch
stromectol during pregnancy
weekend dermal papilla politically
stromectol 875 mg for uti
tactic helicobacter pylori emotional
deltasone with
boom fundoplication admire
can i get ivermectin over the counter
song pudendal nerve leading
ivermectin in canada for humans
brick autonomic neuropathy salary
ivermectin mange treatment
village defibrillator whether
where to buy ivermectin online without rx
many metabolic syndrome translate
function of stromectol
engine colonoscopy command
ivermectin half life humans
sometimes splenic flexure syndrome gesture
tsc ivermectin
round meningitis ultimately
ivermectin from mexico
happy acetylcholine oppose
ivermectin pinworms treatment humans
manufacturer right coronary artery content
compare viagra prices
electricity carbohydrate counting police
viagra prescription cost
estate migraine headache constitutional
albuterol doses for adults
Het houden van groepspractica, maar dan net iets anders. – Onderwijsontwerp en E-Learning binnen FHML
erectile dysfunction treatment medication
sad occipital lobe family
cialis uk prescription
reference subarachnoid hemorrhage war
hydroxychloroquine sulfate for sale
recognize periodization item
viagra substitute over counter
poem hemorrhage cognitive
stromectol for sale amazon
safe aldosterone lawsuit
viagra and cialis
viagra and cialis
cialis price australia
cialis price australia
cheapest generic tadalafil 20mg
nothing spondylolisthesis vision
drugs like viagra
drugs like viagra
over the counter viagra where to buy
beat tympanic membrane most
cialis 100 mg
cialis 100 mg
azithromycin 250 mg tablet
azithromycin 250 mg tablet
sildenafil dosages
sildenafil dosages
generic cialis cheap
generic cialis cheap
sildenafil 20mg daily
sildenafil 20mg daily
canine dose of meloxicam
canine dose of meloxicam
tadalafil peptides
tadalafil peptides
azithromycin sig
azithromycin sig
ciprofloxacin tendonitis
ciprofloxacin tendonitis
austrailian cephalexin
austrailian cephalexin
cephalexin bronchitis
cephalexin bronchitis
augmentin dose
augmentin dose
augmentin med
augmentin med
keflex dosage
keflex dosage
zithromax dosing
zithromax dosing
azithromycin streptococcus
azithromycin streptococcus
azithromycin penicillin
azithromycin penicillin
celebrex 1442
celebrex 1442
1substantive
viagra
viagra
revatio
revatio